Stopt de Melse milieuraad?

In de gemeenteraad van december 2022 vroeg Vooruit Melle of de Melse milieuraad de noodzakelijke ondersteuning kon krijgen voor zijn werking. Omdat de milieuraad voor het laatst samenkwam op 29 november 2022, vroegen we in de raad van april of de milieuraad nog verder advies zou geven of dat deze belangrijke adviserende functie werd stopgezet.

Een essentiƫle en duidelijke vraag, die schepen Frederik De Buck zeer omfloerst en bovendien naast de kwestie beantwoordde. Vraag en antwoord kan je hier beluisteren.

Vooruit Melle betreurt deze situatie ten zeerste omdat de adviezen van de milieuraad steeds met heel veel expertise en engagement werden opgesteld en het antwoord van de schepen getuigt van weinig betrokkenheid.

Intussen vernamen we dat de schepen sinds de zitting van 17 april tot op heden nog altijd geen contact opnam met de voorzitter van de milieuraad.

Vooruit Melle is bezorgd dat de milieuraad alsnog zijn werking zal stopzetten; hetgeen een zeer spijtige zaak zou zijn.