Samen BIN-nen

Heb jij al van het BIN-netwerk gehoord?

Op het Melse grondgebied zijn er 4 van deze netwerken actief. BIN Melle centrum, BIN Melle Vogelhoek, BIN Gontrode en BIN-Z (netwerk voor zelfstandigen). Maar wat is het nu en waarom zou jij je aansluiten?

Een BIN, of buurtinformatienetwerk, is een structurele samenwerking tussen buurtbewoners en politie om elkaar op de hoogte te houden van wat er gebeurt in de buurt. Die uitwisseling van informatie zorgt voor meer sociale controle, vergroot het veiligheidsgevoel, versterkt de sociale cohesie in een wijk en voorkomt criminaliteit.

Wens jij je aan te sluiten bij een BIN om zo mee te werken aan dat groter veiligheidsgevoel, neem dan best contact op met de coördinator uit jouw buurt. De contactgegevens van de 4 BIN-netwerken op ons grondgebied kan je terugvinden via deze link

Op de website van onze politiezone vind je onder de rubriek 'Nieuws' nog veel meer informatie over de werking en de meerwaarde van het buurtinformatienetwerk.

Samen sterk, samen voor een veilig Melle, samen Vooruit!