UITPAS individueel of voor organisaties

Elke sociale organisatie of vereniging die werkt met en voor personen met een laag inkomen kan bij de gemeente Melle een aantal organisatie-UiTPASSEN en groeps-UiTPASSEN aanvragen zodat men de vrijetijdswerking en - activiteiten kan ondersteunen zoals deze zijn uitgebouwd binnen de vereniging of sociale organisaties.

Personen of leden binnen de vereniging die geen individuele UiTPAS aan kansentarief kunnen verkrijgen, kunnen dan nog steeds mee participeren met de groep.

De redenen waarom iemand geen individuele UiTPAS kan bekomen kunnen zijn:

• een verhoogde tegemoetkoming of schuldbemiddeling is voorlopig niet aantoonbaar;
  • geen domicilie in Melle, maar wel actief in een Melse vereniging of organisatie;
  • geen officiële of vaste verblijfplaats (dak- of thuisloos);
  • geen inkomen;
  • diverse armoedefactoren gecombineerd met licht hoger inkomen;

In het kader van groepsactiviteiten kunnen begeleiders van een groep ook van de groeps-UiTPAS gebruikmaken. Er geldt geen minimumaantal voor de grootte van de groep.

De organisatie-UiTPAS werkt identiek als de individuele UiTPAS met kansentarief, nl. 1 organisatie-UiTPAS geeft recht op 1 ticket met korting. Dit type UiTPAS kan door een individueel lid van een organisatie worden gebruikt.

De groeps-UiTPAS geeft recht op meerdere tickets met korting. Dit type UiTPAS moet in het beheer blijven van de organisatie en mag niet worden uitgeleend of doorgegeven aan individuele leden of deelnemers.

Beide systemen sluiten elkaar niet uit en kunnen in één organisatie naast elkaar worden gebruikt.