Vooruit-Melle gaat op stap!

Afgelopen maand brachten we een bezoek aan de groepsopvang voor kinderen georganiseerd door het OCMW van Melle.

Verantwoordelijke Els nam ons mee om de 3 locaties te bezoeken. Twee daarvan bevinden zich in Melle, namelijk de Kleine Havertuin in de Vossenstraat en Varensbos in de Varingstraat. De derde locatie, het Klaverveld, bevindt zich op de grens met Lemberge en Melle in een voormalige woning van het ILVO.

In de 3 locaties troffen we heel enthousiaste onthaalouders aan die het hart op de juiste plaats hebben en alles in het werk zetten om kinderen dag in, dag uit op te vangen en zich te laten ontwikkelen.

De drie locaties zijn goed uitgerust, het ene gebouw is al moderner dan het andere, maar dit doet duidelijk geen afbreuk aan de kwaliteit van de opvang.

De gemotiveerde onthaalouders zorgen dagelijks voor een verse en heel gedifferentieerde maaltijd waarbij ze rekening houden met eventuele allergieën of andere noden van de kinderen.

Tijdens ons bezoek werd duidelijk dat de onthaalouders de handen vol hebben om alle kinderen de nodige aandacht te schenken, een grote waardering en heel veel respect voor de taak die zij dagelijks vervullen en dit terwijl het statuut van onthaalouder niet echt rooskleurig te noemen is.

Wij zijn alvast blij dat we hen een bezoek brachten en de mensen achter deze opvang beter leerden kennen, daarnaast hebben we enkele belangrijke suggesties meegekregen die we zeker gaan opvolgen en waarvan we hopen dat het Melse bestuur hier ook gevolg zal aan geven.

Volgende maand gaan we weer op stap. We zullen dan een bezoek brengen aan het depot in de Autostradeweg van waaruit de gemeente arbeiders dagelijks uitrijden om onze gemeente te onderhouden.