Vooruit maakt onze samenleving meer solidair

Het signaal van Vooruit is duidelijk: Wie onze samenleving minder solidair wil maken, die moet eerst voorbij ons zien te geraken.

Meer dan 1.200 mensen engageerden zich op 3 december 2022 om te strijden voor solidariteit en tegen extreemrechts. Bij Vooruit strijden we zij aan zij en als één kracht.

Vooruit besliste om een open beweging te worden waar iedereen, die de handen uit de mouwen wil steken om het voor zichzelf en voor anderen beter te maken, welkom is. Vooruit zal ook de mogelijkheid bieden aan supporters om deel te nemen aan debatten en ook hun stem uit te brengen. Dus niet enkel leden zullen beslissen, maar iedereen die interesse heeft in onze progressieve werking, zal kunnen stemmen.

Deze stemmingen zullen naast op papier ook digitaal worden georganiseerd.

We gaan op een andere, verrassende manier aan politiek doen en iedereen betrekken die mee wil helpen, mee wil nadenken of mee wil discussiëren over hoe we van België het beste land ter wereld maken. Zonder taboes of heilige huisjes.

Vooruit duikt nooit weg, maar neemt altijd het voortouw. We durven de problemen te benoemen, maar focussen steeds op oplossingen.

Zo wil Vooruit echt een open beweging worden, waar iedereen meetelt,.

Hieronder vinden jullie de speech van Conner tijdens het congres op 3 december:

Herlees de speech van Conner