Tuinrangers in Melle!

Weet jij wat een TUINRANGER is?

Het zijn specifiek opgeleide rangers die sensibiliseren en adviseren rond natuurvriendelijke tuinen bij de burger thuis en dit door gratis tuinadvies op maat. Vlaanderen, Inverde en Natuur en Bos slaan hiervoor de handen in elkaar.

Wij vragen het Melse bestuur om het initiatief van Vlaanderen te raadplegen en mee in te stappen in het project zodat we ook in Melle, samen met de burgers, kunnen zorgen voor een gezonde en groene omgeving. Dit zal niet enkel en alleen de vlinders, bijen en andere dieren in onze tuinen ten goede komen. Er worden op deze manier tuinen gecreƫerd die meer water vasthouden, zorgen voor extra schaduw en een mooie diversiteit aanbieden. Win/Win voor iedereen.

Door te hoge workload en gebrek aan personeel op de dienst milieu is het dit jaar niet mogelijk om hierop in te schrijven, aldus bevoegd schepen De Buck. Hij voegde er wel aan toe dit mee te nemen naar volgend jaar en hoopt in 2023 dit te kunnen opstarten. Het voorzien van het nodige budget zou alvast geen probleem mogen zijn, aldus diezelfde schepen.

Wij volgen het verder op en hopen dat dit effectief gerealiseerd wordt. Interesse of wil je meer weten, kijk alvast eens op de website tuinrangers.be